piatok 3. novembra 2017

je to len fáza. alebo?

poznávací znak bližšieho vzťahu akéhokoľvek charakteru? hádky. je to v pohode? áno, pokiaľ sa posúvate vpred. pokiaľ sú podané spôsobom, ktorý toho druhého nedoženie k slzám a vnútru roztrieštenému na trilión kúskov. vyhýbať sa im? načo. nahromadené napätie a nespokojnosť treba vypustiť von. dusením pocitov a myšlienok v sebe sa nič nevyrieši. len to vypukne v nevhodný čas a ešte horšie.

moje preferencie sa akosi zmenili. oveľa častejšie mám chuť ostať zahrabaná doma v posteli a oddychovať, čítať, písať, jednoducho byť sama. oveľa menej často mám chuť sa socializovať, voziť sa vlakmi len tak, byť s ľuďmi. neviem, či to je obdobie, či má moje svedomie prestávku od výčitiek, prečo sa nesocializujem. alebo som sa zmenila celkovo? nálady alebo nové ja? takáto som bola asi pred tromi, štyrmi rokmi a následne som nechápala, ako som tak mohla žiť. nezažívať nové veci. v podstate prežívať, ale v komforte. nevychádzať z mojej bezpečnej zóny. neriskovať.

trochu ma to desí... prečo? pretože spoločnosť to tak má zaužívané? pretože väčšina mojich rovesníkov taká nie je, pretože väčšine to príde ako premrhaný čas? a čo ak to tak je? neviem. neviem. neviem. neviem. neviem. neviem. neviem. isto len fáza.

asi by som sa mala riadiť len mojimi momentálnymi náladami a veľmi neriešiť do hĺbky dôvody a následky. aj tak sú moje hormóny v nerovnovážnom stave, nielen myseľ, aj telo je rozhádzané. niežeby som úplne verila v "nový rok, nový začiatok", no nikdy som asi nechcela viac, aby sa rok skončil. možno sa konečne upracem.

2 komentáre:

  1. To prejde :) a je jedno či prejdú výčitky alebo to obdobie. Život si plynie svojim tempom a niekedy proste potrebuješ byť zalezená doma sama so sebou. Byť sama so sebou je fajn, potom tie zážitky budú oveľa lepšie ;)
    Príde nový vietor do plachiet

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Myslím, že si moc mladá na podobné uvažovanie (že si premrhala roky života prakticky "nežitím"), a paradoxne ti to píšem ja, ale jednoducho - jeb na to. Nevoz sa vlakmi len tak, kým nechceš, a proste rob, to, čo chceš, a bude ti lepšie. Vyhneš sa výćitkám, a pokiaľ stále nejaké budeš mať, tak si proste len pripomeň, že robením toho, čo chceš a cítiš, by si sa nemala cítiť prevynilo. Veci sú úplne jednoduché, len si uvedom, čo musíš ignorovať:) hej, a nový začiatok - ten, ak ho potrebuješ, tak hneď teraz. Čakanie na nový rok je totálna pičovina.

    OdpovedaťOdstrániť